Watercolour Aura

This still life is a painting that I’ve realized for one of my artistic workshops.
The watercolour is a very interesting medium, because it’s possible to employ it in various techniques. Moreover, a watercolour box can be easy transported in a bag, for to paint “en plein air”.

 

At the beginning, I used these colours like background for mixed techniques only, because I considered them less bright than inks, then I’ve used them in order to realize realistic images. At the present, it appeals to me to experience the possibilities of the watercolours to create spots, blooms, backruns, glazings, washes, spatterings, specklings, in a continuous reaction between paper, water and colour.My mind is that a painting have not try to be a photo, but something of different, that record the trace of the painter’s hand.

Here the lights play with the transparency of the bottle and the lucidity of the flowerpot, while the spots wrap the objects and give to them a spiritual aura. The setting of the bottle, basic element of the composition, is calculated by the golden mean.

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About liviusnotes

Architect, Graphic Illustrator, Drawing Teacher, Gentleman.
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2 Responses to Watercolour Aura

  1. corna_laura says:

    wow! Decisamente meglio dei miei… ma è un complimento troppo facile, dato che non sono un genio dell’acquarello. Mi sembra che sfrutti pienamente le caratteristiche di questa tecnica: mi piace il colore dei frutti che si sparge attorno fondendosi con la tovaglia e la bottiglia. Mi ricordi un’acquarellista americana che si chiama MARLIES MERK NAJAKA: la conosci?

  2. Livio Cazzulani says:

    E’ vero: anche lei ha dipinto dei mandarini con l’alone di luce e delle superfici trasparenti. No, non conoscevo quest’acquarellista, ma ora ho visto i suoi lavori su Internet. Mi sembrano notevoli: è bello come riesce a mantenere la trasparenza delle velature di colore. Usa la stessa tecnica che ho impiegato qui io: “Wet on wet” (bagnato su bagnato). Si bagna molto il foglio, poi si aspetta che asciughi. Quando è ancora un po’ umido, si può iniziare a stendere macchie di colore. Più il foglio è umido, più il colore si espande, più è asciutto, più i margini delle pennellate saranno netti.
    Grazie per avermi indicato questa pittrice. Buon Lavoro.

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